مد و مدگرایی
پایگاه مقاومت بسیج شهدا دستنا
یا مهدی ادرکنی

تقدیم به ساحت مقدس: عمه ی بزرگوار امام عصر(عج) ، ویران کننده کاخ ستم جباران ، بنت الحسین(ع) ، مظلومه ی شهیده ، باب الحوائج ، حضرت رقیه(ع)
منوي اصلي
وصيت شهدا
وصيت شهدا
لينک دوستان
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایگاه مقاومت بسیج شهدا دستنا و آدرس basij-dastena.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





  • کافي نت صفر و يک
پيوندهاي روزانه
نويسندگان

آرشيو مطالب
لوگوي دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردي

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





دعای فرج مهدویت امام زمان (عج) انقلاب اسلامی

دریافت کد
پخش زنده حرم
ارسال شده در 14 خرداد 1395برچسب:, ساعت 11:3 توسط .


مد چیست ؟

   مد در لغت به معناي سليقه، اسلوب، روش و شيوه و به کار مي رود. واژه «مد» واژه‌اي فرانسوي است و در زبان فرانسه به معني طرز، اسلوب، عادت، شيوه، سليقه، روش، رسم و باب است. اين واژه، پس از جنگ جهاني اول، به دنبال نفوذ فرهنگ غرب، وارد زبان فارسي شده.
1
.فرهنگ دهخدا مد را اين گونه تعريف مي‌کند: لغتي فرانسوي به معني روش و طريقه موقت که طبق ذوق و سليقه اهل زمان، طرز زندگي و لباس پوشیدن و غیره را تنطیم می کند .   

 2.شيوه متداول و باب زمان در شئون زندگي اجتماعي را مد گويند.

3.دايره المعارف تطبيقي علوم اجتماعي هم مد را این گونه تعریف می کند :   شيوه‌هاي نسبتاً زودگذر کنش در آرايش شخصي يا طرز گفتار و بسياري ديگر از رفتارها.
در «جامعه شناسي»، به رفتار جمعي نوظهوري که به قدر رسم اجتماعي تثبيت نشده باشد، مد اجتماعي مي‌گويند.
   ظهور و بروز مد و مد گرايي را مي توان در لباس هاي عجيب و غريب و آرايش هاي ظاهري مانند:
لباس‌هاي آستين كوتاه ، موهاي تيفوسي و تن تني، شلوارهاي نو اما پاره شده و وصله دار ومانتوها و بلوزهاي تنگ و كوتاه و... مشاهده كرد. شبکه هاي تلويزيوني و ماهواره اي، مطبوعات و پايگاه هاي اينترنتي، انواع مدهاي جديد را تبليغ مي کنند و از اين طريق، زمينه را براي گرايش خانواده ها و بويژه جوانان به سوي مدهاي نو مهيا مي سازند.
   برخي از جامعه شناسان ريشه مد و مدسازي و مدگرايي را در نابرابري‌هاي اجتماعي مي دانند. اسپنسر معتقد است، مد بر عکس تشريفات موجب رقابت بين اشخاص طبقات بالاتر مي‌شود و در واقع نوعي تقليد ناشي از رقابت است نه تقليد ناشي از پسند وستايش. هومنز نيز در اين زمينه مي گويد؛ از ميان اعمالي که شخص انجام مي‌دهد، عملي که بيشتر به پاداش منجر شود احتمال تکرارش افزايش مي‌يابد، لذا مي‌توان گفت که اگر چه شخص ممکن است در پي مدگرايي با گروه خود درگير شود، ولي در ميان همسالان خود مورد تشويق و تأييد قرار مي‌گيرد و نيز در ارتباط با جنس مخالف به موفقيت رسيده و ارزش و منزلت خود را بالاتر مي‌برد و چون اين موفقيت‌ها در راستاي مدگرايي صورت گرفته‌اند در نتيجه اين عمل (مدگرايي) بيشتر تکرار مي‌شود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب ها :